Thursday, February 14, 2013

BIOLA TAK BERDAWAI

 assalamualaikum my awesome followers dan semua yang sudi singgah dekat BLOG saya , agak usang tapi dengan IZIN allah swt saya masih berpeluang untuk singgah di blog saya untuk kemas kini semuanya dan masih diberi peluang untuk menaip dan berkongsi cerita dan menyampaikan sedikit pengajaran untuk semua termasuk diri saya sendiri :)

BIOLA TIDAK BERDAWAI : nampak menarik tak tittle saya ? saya suka ayat ini , disebalik ayat BIOLA TIDAK BERDAWAI ini ada banyak maksud yang tersurat dan tersirat sebenarnya , in sha allah nanti anda semua akan paham juga ada apa yang tersembunyi di sebalik ayat ini , teruskan baca sampai penutup ya semua :)


BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM sebagai pembuka ;')

ibu , kamu perlu tahu yang aku bahagia sangat saat aku terpilih untuk berada di dalam RAHIMMU , benih kasih sayang IBU dan AYAH maka wujud aku dengan izin allah swt , tapi sayang kasih sayang ibu dan ayah atas IKATAN YANG TIDAK SAH , aku berteduh di dalam rahimmu ibu , tapi setelah ayah tahu akan kewujudan aku , dia menyuruhmu menggugurkan aku , kenapa IBU , ayah tidak izinkan aku berteduh di dalam rahimmu ? kenapa ibu ? bukan kah dengan kasih sayang kamu berdua dan izin allah swt aku wujud , ibuuuu jawab ibuuuu , jawab soalan anakmu ini ;(

ibu kehadiran aku tidak diundangkan IBU ? apa salah aku ibu ? kenapa aku harus pergi IBU ? ibu kenapa ayah tidak izinkan aku berteduh selama 9 bulan 10 hari di dalam rahimmu ibu ?
aku sebenarnya gembira ada seorang IBU seperti ibu , ibu abaikan apa yang ayah minta , ibu izinkan aku tinggal dan berteduh di dalam rahim ibu , ibuuuuu aku janji nanti aku akan buatmu tersenyum dan kita sama - sama akan menuju ke syurga , ya kan ibu ? 

ayah kini hilang entah kemana , ibuuu kenapa ayah tinggalkan ibu ? ayah tinggalkan ibu kerana aku kan ? ibuuuuuuu mana ayah ? aku ingin , saat aku dilahirkan nanti ayah adalah orang yang akan AZANkan aku , bolehkan ibu ? dia kan ayah kandung aku :)

ibu , aku tak mampu lagi berada di dalam rahimmu , aku tahu ibu derita , penat , lemah , tak kuat selama aku di dalam rahim ibu , 9 bulan 10 hari , dengan izin allah swt , aku diberi peluang untuk melihat dunia , ini saat yang aku tunggu , aku nak lihat dunia yang cantik , aku nak lihat siapa ayahku , aku nak lihat siapa IBU ku , ibu yang izinkan aku tumpang dan berteduh di dalam rahimnya sebelum ini , ibuuuuuu , ibuuuu , ibuuuu pastikan dibibirmu terukir senyuman saat kamu menerima kehadiranku :)

ibu kenapa aku tidak dilahirkan di hospital ? kenapa aku dilahirkan di satu rumah usang ? siapa wanita yang menyambutku ibu ? BIDAN ? siapa bidan ibu ? mungkin aku masih kecil jadi aku tidak tahu apa - apa , abaikan semua itu , yang penting aku selamat dilahirkan , ibu kau lapkan darah di tubuhku , kau tenung muka ku sambil menangis , kenapa ibu menangis ? mana senyuman ibu ? ibu kucup pipiku buat pertama kalinya , ibuuuu terasa kasih sayangmu saat itu , terima kasih ibu :)

ibu , mana jari jemari ku ? mana ? kenapa aku dilahirkan tanpa jari ? ibu satu soalan lagi  , kenapa aku dilahirkan tanpa jari ? 

ibu kenapa IBU tinggalkan aku di tepi tong sampah ? kenapa ibu tak bawa aku pulang ke rumah ? ibu aku kan mahu jumpa ayah kandungku , dia adalah orang yang bakal AZANKAN aku , ibu bawa aku jumpa ayah , jangan tinggal aku disini , ini bukan tempatku ibu , saat di dalam rahimmu , aku selesa , tapi kenapa sekarang tempatku di tepi tong sampah ini ? ibuuuuuu jangan tinggalkan aku , tolong ibu , aku takut keseorang disini , ibuuuuuuu patah balik , ambil aku , aku kesejukkan disini , hanya kain batik saja yang membaluti tubuh kecilku , ibuuuu aku ditinggalkan disini kerana aku bukan terhasil dari hubungan yang SAH kan ibu ? tapi itu semua salah IBU dan AYAH , bukan salah aku :(
ibuuuu sebab kedua aku ditinggalkan disini sebab aku ini dilahirkan TANPA JARI JEMARI kan ibu ? tapi itu bukan pintaku ibu , bukan salah aku ibu, kecacatan itu bukan kehendak aku ibu , hina sangat aku ibu jika tiada jari ? ya ibu AKU ADALAH BIOLA YANG TIDAK BERDAWAI , biola yang tidak ada dawai mana akan menghasilkan bunyi kan ibu ? tapi biola itu jika dijaga dengan baik pasti menjadi mahal 1 hari nanti , ibu bodoh , ibu kejam , ibu jahat , ibu bukan IBU aku , aku benci ibu :(

ibu , tahukah tidak lama selepas ibu pergi , ada banyak semut merah datang , mereka menggigit tubuhku , sakitnya ibu , sangat sakit , aku menangis , tapi tiada siapa yang tampil , suara aku yang comel ini semakin hilang , kesejukkan membuatkan aku lemah , semua menyerang , merah badanku , semakin lama semakin banyak , mereka serang ke dalam telinggaku , hidungku  , aku sukar untuk bernafas ibu , ibu tolong aku , aku tahu kamu pasti ambil aku semula , ibuu tubuh kecil ini semakin lemah , menjadi BIRU , bukan merah lagi :(
ibu aku hanya di dunia ini untuk seketika rupanya , kerana JARI JEMARI aku tiada , aku dibuang , hina sangat ke aku ibu ? jijik sangat ke aku ibu ? aku biola yang tidak berdawai , tidak berguna kan ? 

ibu , sekarang aku pergi kepada maha penciptaku , dia adalah org yang akan jaga aku disana , ibu jangan risau tentang aku , aku tunggu IBU di pintu syurga , tangan yang tiada jari jemari ini akan sambut tangan ibu di depan PINTU SYURGA nanti , ibu aku tunggumu disana , akan aku menuju ke syurga bersama-samamu dan juga ayahku :)

ibu keesokkan , berita tentang bayi tanpa jari heboh sana - sini , ibu gambar aku ada dimana-mana , ibuuuuuu aku comel kan ibu ? tapi kecomelan aku menjadi terhina dimatamu bila jariku tiada , aku ini ibarat biola yang tidak berdawai , yang tidak sempurna dan tidak menarik jika disimpan ...

ibu , terima kasih kerana izinkan aku berteduh di kamar rahimmu selama 9 bulan 10 hari , ibu terima kasih kerna engkau sanggup bertarung nyawa untuk melahirkan aku , terima kasih buuuuuuuuuu :(
ibu , aku tetap berdoa agar JALAN TAUBAT itu menemanimu , aku maafkan ibu dan ayah , tapi ibu memohon lah ampun kepada allah swt , dan bertaubat wahai ibuku :) 

ibu , jangan diulangi kesalahan yang hina ini ibu , aku berdoa agar engkau dikurniakan BIOLA yang cantik biola yang mempunyai tali ( anak yang sempurna ) , ibu jika ibu dikurniakan cahaya mata lagi , itu adalah adik-adikku , ibu aku bahagia disini bersama sahabat-sahabat senasib denganku , kerana kecacatan kami terbuang , ibu perlu tahu 1 hal , ini semua adalah dari yang maha esa , ini sudah tertulis tapi sayang ibu tidak mampu berfikir , bukankah menjaga anak yang kurang sempurna itu disayangi allah swt :)

aku pergi dulu ibu ....

salam sayang dari biola tidak berdawai ( anak yang tidak ada jari jemari ) 





















maaf kepada semua jika jalan cerita saya kurang menarik , ini saja yang mampu saya lakukan , usah dibuang anak yang tidak berdosa , tiada siapa yang minta dilahirkan cacat atau dilahirkan tanpa ada seorang AYAH :) , anak yang kurang sempurna ibarat BIOLA TAK BERDAWAI , tapi percaya yang ada hikmah disebalik semua ini , hindarkan diri dari melakukan perbuatan yang dimurkai allahs swt :)

sila KLIK LIKE atau SHARE jika ada menbaca entry saya untuk kali ini , sama - sama kita berkongsi , terima kasih dan in sha allah dengan izin allah swt , saya akan kembali lagi :)

follow me at twitter https://twitter.com/ratu_amiera :)

No comments:

Post a Comment